Nood aan professioneel & no-nonsense voedingsadvies?

Zoek niet verder!

arrow - Welkom
Maak meteen een afspraakin mijn online agenda

Hello there!

  • Wil je gewicht verliezen?
  • Heb je last van emo-eten en wil je je eetgedrag weer onder controle krijgen?
  • Heb je besloten dat je gezonder gaat eten?
  • Of moet je een bepaald dieet volgen omwille van een lichamelijke aandoening?

Weet je niet hoe je eraan moet beginnen, of heb je nood aan concrete tips en ondersteuning om het vol te houden?

Goed nieuws! Je bent op de juiste plek terecht gekomen!

Misschien heb je ook het gevoel dat je al alles hebt geprobeerd?

Hoeveel keer ben je al op dieet gegaan? Hoe vaak heb je gezegd “en nu ga ik er iets aan doen”? En hoe vaak ben je terug hervallen?
Eerlijk?

Het draait niet alléén om wat je eet! Want geef toe: waarschijnlijk weet jij eigenlijk heel goed wat je wel of niet zou moeten eten, toch? Waarom doe je het dan niet gewoon?

Omdat het allemaal zo simpel niet is. Dat weet ik (als ervaringsdeskundige) maar al te goed! Daarom kijk ik naar het hele plaatje. Dankzij verschillende technieken op gedragstherapeutische basis gaan we dieper in op de redenen waarom je wil afvallen en waarom het dan toch niet lukt. Samen zorgen we er voor dat je de klik kan maken, zodat je eindelijk een gezond gewicht behaalt… én behoudt!

Hey, ik ben Jessica.

Elke dag help ik mensen fitter en gezonder worden, maar ooit zat ik in hun stoel. Ik worstelde met mijn gewicht, had een hekel aan sport en zat gewoon helemaal niet goed in mijn vel.

Ik zocht hulp, legde een hele weg af en vond een evenwicht... wat echt een verademing is!

Dit voelt zo goed, dat ik besloot dat ik andere mensen wilde inspireren. Ik schoolde me om tot diëtiste, volgde een cursus personal training en verdiepte me in psychologie en mental coaching.

Mijn missie is jou te helpen ook dat evenwicht te bereiken.

Ben je er klaar voor?

Maak meteen een afspraakin mijn online agenda

Mijn aanbod

Individuele consultaties

Individuele consultaties

1-op-1 sessies waarin we
samen je eetpatroon en
levensstijl aanpakken

Meer info
groepstraject 1 - Welkom

Groepstrajecten

Afvallen in groep
voor een optimaal resultaat
en een onvergetelijke ervaring

Meer info
recepten 1 - Welkom

Gezonde recepten

Elke week een gevarieerd
weekmenu met gezonde
en snelle recepten

Meer info
wandelingen 1 - Welkom

Wandelingen

Een laagdrempelige vorm
van beweging, geschikt
voor iedereen

Meer info

Wat anderen zeggen...

  • 5 star review  Ik heb met Jessica al vaak samen gewerkt en dat is elke keer opnieuw een plezier. Zij denkt out of the box en de cliënt staat altijd centraal. Zij heeft kennis van veel verschillende domeinen en schoolt zich continu bij om gebruik te kunnen maken van de laatste, nieuwe inzichten.

    thumb Odile Desbeck
    6/15/2018

    5 star review  Jessica oordeelt niet, geeft praktische tips, begeleidt aangenaam, is gedreven, zoekt steeds naar de beste oplossing, is creatief en heeft goed materiaal ter beschikking. Nooit gedacht dat consultaties bij een diëtiste zo tof zouden zijn!

    thumb Cindy Nagy
    3/10/2018

    5 star review  Jessica geeft je een duidelijke en opbouwende begeleiding. Niks is te veel gevraagd! Dankzij haar oneindig vele tips zag ik het licht weer aan het einde van de tunnel... Je voelt je volledig op je gemak bij haar. Ze geeft je helemaal niet het gevoel dat ze je 'op je vingers komt tikken' !� Het is altijd weer een plezier om op consultatie te komen! Ik kijk er steeds naar uit!

    thumb Annelies Daemen
    1/29/2018
  • 5 star review  Een fijne ontvangst en je voelt je er dadelijk op het gemak. Ik kan het alleen maar aanraden. Super !!!

    thumb Els Baerten
    1/11/2018

    5 star review  Ik ben heel blij dat ik bij haar ben. Ze oordeelt me niet. Ze geeft me veel tip en helpt met mijn eetpatroon aan te passen. Ze luistert naar mijn verhaal. Ze is de moeite waard. Ik kijk er naar uit naar de volgende afspraak. En mijn kilootjes verdwijnen langszaam aan. Wekelijkse wandeling gebeurt ook via haar. Echt de moeite waard........

    thumb Ann Vermeir
    1/02/2018

    5 star review  Ik heb Jess leren kennen in 2013, toen ik net zwanger was van m'n dochtertje. Tijdens m'n zwangerschap bleek haar kennis erg nuttig, want ik was op korte tijd veel bijgekomen (zelfs m'n gyn vond het wat enthousiast...) en toen heeft zij me veel nuttige tips gegeven van wat ik best als gezonde tussendoortjes kon eten die goed vulden en voor een langer verzadigingsgevoel zorgden, zodat ik niet constant honger had. Na m'n bevalling ondernam ik enkele minder succesvolle pogingen om op eigen initiatief de zwangerschapskilo's eraf te krijgen (eten à la Pascale Naessens, of véél te weinig eten met vreetbuien als gevolg enz...). Uiteindelijk heb ik opnieuw Jess haar hulp ingeroepen. Zij maakte me duidelijk dat ik gezond eten en gewichtsverlies niet zozeer als een dieet mocht zien, maar als een way of life, waarin je zorgt dat je de juiste en voldoende voeding eet, in combinatie met lichaamsbeweging, en dan zou het resultaat vanzelf wel volgen. Ook kon ze me enkele specifieke producten aanraden voor de 'goestingskes' tussendoor zodat ik guilt-free kon snacken. Verder leerde ze me ook hoe ik zelf de juiste producten kon vinden aan de hand van de ingrediënten op de verpakking. Onvermijdelijk waren er dipjes en momenten dat ik toch niet kon weerstaan aan de lokroep van alles wat ongezond was, maar dan was Jess er weer met bemoedigende woorden, en om mij te zeggen dat dat op zich niet erg was, zo lang je je maar weer snel herpakte. Eind april ben ik met start to run begonnen, en in het begin durfde ik na een loop-sessie wel eens last hebben van inspanningshoofdpijn. Los van de aanmoedigingen, had Jess ook daarover advies klaar wat ik kon proberen om die hoofdpijn te voorkomen. Dankzij haar adviezen ben ik op 4 maanden tijd 8 kilo kwijt gespeeld, een mooi en gezond gemiddelde van 2kg per maand. Nu nog een beetje aan m'n uitgerekte buikspieren werken en wie weet worden de spiegel en ik binnenkort nog vriendjes �

    thumb Els Maes
    8/26/2017
  • 5 star review  Ik ben nooit erg sportief geweest of erg hard bezig geweest met mijn voeding. Stiekem slopen er in de jaren toch heel wat kilo’s bij en mijn conditie nam elk jaar wat meer af. Tot ik begin dit jaar een dieptepunt bereikte. Ik raakte na een dagje ‘visiting Leuven’ amper aan de garage waar we onze auto hadden geparkeerd. Na drie maanden allerlei opties te hebben overwogen en evenveel uitvluchten te hebben gevonden, motiveerde Jess me om mee te doen aan een ‘Start to run’. Waar niemand in geloofde in mijn omgeving (mezelf incluis), gebeurde : ik kreeg de smaak te pakken! Ik ren met plezier en mijn conditie gaat zienderogen vooruit. Maar... de weegschaal werkte niet echt mee. Tijd voor de volgende stap : weet wat je eet. Dankzij het feit dat ik me beter voel door het rennen, ben ik nu ook meer gemotiveerd om na te denken over mijn eetgewoonten. Ook hier weer wist Jess me goede raad te geven. Ik ben niet op ‘dieet’ gegaan, maar heb mijn dieet/eetgewoonten aangepast. Dankzij de motiverende woorden en mailtjes van Jess, ren ik nu met plezier, let ik op wat ik eet en de weegschaal gaat traag maar gestaag naar beneden. Maar vooral : ik sta veel energieker in het leven dan voordien.

    thumb Tania Emmerechts
    8/16/2017

Mijn totaalaanpak

3 pijlers - Welkom

Als je dit leest, heb je al een eerste gigantische stap gezet: je hebt besloten om je levensstijl te veranderen! Proficiat!

Om je hierbij zo goed mogelijk te helpen, werk ik steeds aan de hand van drie pijlers.

  • kennis - Welkom

    Kennis

    Wat weet je al? Weet je waaruit een gezonde voeding bestaat? Hoe zorg je ervoor dat je niet de hele dag honger lijdt. Hoe ziet een gezond eetpatroon eruit? Hoeveel zou je nu eigenlijk best bewegen? Afhankelijk van je bestaande kennis zorgen we ervoor dat de gaten opgevuld worden. Aan het einde van je traject ben jij de expert van je eigen eetpatroon.

  • inspiratie - Welkom

    Inspiratie

    Weten WAT je moet eten is één ding, maar weet je ook HOE je dat moet doen? Elke dag een gezonde maaltijd op tafel toveren, de organisatie van je boodschappen, steeds ervoor zorgen dat je gezonde tussendoortjes ter beschikking hebt… Om nog maar te zwijgen over voldoende beweging! Hoe pas je dat allemaal in het dagelijks leven toe? Samen zoeken we naar tips & tricks om de theorie om te zetten in de praktijk. Binnenkort hoef je er niet meer over na te denken en wordt het toepassen van gezonde gewoontes een automatische reflex.

  • motivatie - Welkom

    Motivatie

    Het grootste struikelblok van veel (di)eetplannen. Zelfs als je weet WAT je moet doen en HOE, is het niet altijd gemakkelijk om dit allemaal vol te houden. Hoe komt het dat mensen vaak de motivatie verliezen? Het voornaamste antwoord: ze vergeten WAAROM ze de veranderingen in de eerste plaats wilden doorvoeren.

    Ik leg dus een belangrijke nadruk op de WAAROM-vraag. Niet alleen proberen we dit in het begin goed duidelijk te krijgen, we komen er tijdens het hele traject nog regelmatig op terug. Als jij je doel voor ogen blijft houden en jezelf nooit meer afvraagt wat nu ook weer je beweegredenen waren, zal het bereiken van je doel een evidentie worden.