Deze omelet kan je afhankelijk van het seizoen en je recepten van die week met restjes van andere groenten maken. Lekkere combinaties zijn bijvoorbeeld: paprika met ui, broccoli met (gerookte) zalm, asperges met Parmezaanse kaas, …

Voor 2 porties:groenteomelet

Ingrediënten:

  • 150 g diepvriesspinazie
  • 125g champignons
  • 1 rode ui
  • olijfolie
  • peper, zout en tijm
  • 4 eieren

Bereidingswijze:

  • Ontdooi de spinazie even in de microgolf
  • Snij intussen de champignons in plakjes en snipper de ui. Bak de champignons en ui in wat olijfolie. Kruid met peper, zout en tijm. Voeg daarna de ontdooide spinazie toe en verwarm alles samen goed door
  • Bak in een aparte pan een omelet van 4 eieren, leg de groenten op één helft van de omelet en plooi dubbel
  • Serveer met wat (geroosterd) brood
Dit recept maakte onderdeel uit van de bachelorproef die ik samen met Odile Desbeck schreef.

 

Val echt NOOIT meer zonder inspiratie!

Heb je wel vaker nood aan nieuwe recepten die snel én gezond zijn?

cover U6E45LRY2G.png?zoom=0 - Groenteomelet

 

Bestel nu

Elke week een Gezond Weekmenu in je mailbox, dat is…

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Lekker en gevarieerd eten kunnen klaarmaken in een mum van een tijd

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Niet meer moeten nadenken over de eeuwige vraag “Wat eten we vandaag?”

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Gezond kunnen eten zonder tijd te moeten investeren in het nadenken over voeding

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Nieuwe recepten, producten en smaken leren kennen

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Stiekem gewicht verliezen zonder dat je er moeite voor hoeft te doen

Drie maanden lang krijg je elke vrijdag:

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Een evenwichtig samengesteld weekmenu

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Vijf recepten voor gerechten die gezond én snel én gemakkelijk zijn

VINKJE.png?zoom=0 - Groenteomelet Een overzichtelijk boodschappenlijstje, zodat je zelf je boodschappen kan doen in je gebruikelijke supermarkt