Vertel eens. Wil jij afvallen?

  • Heb jij al vaak gedacht: ik zou echt moeten vermageren?
  • Ben je de tel kwijt hoe vaak je al geprobeerd hebt om komaf te maken met de kilo’s?
  • Ken jij de regeltjes van zowat alle diëten uit je hoofd, maar is er geen één dat echt is blijven plakken (in tegenstelling tot je kilo’s)?
  • Weet je perfect WAT je moet doen, maar ontbreekt het je aan inspiratie HOE je het moet doen?
  • Word jij helemaal gek van alle beweringen over voeding en weet je gewoon écht niet meer wat je nu eigenlijk zou moeten doen?
  • Weet je eigenlijk wel WAT je moet doen en HOE, maar hou je het nooit lang vol?
  • Ben je wel eens succesvol kilo’s kwijtgespeeld, om ze daarna allemaal weer terug bij te komen?

 

Heb je op minstens één van bovenstaande vragen schoorvoetend “JA” geantwoord? Geen probleem. Ik snap je helemaal. Ooit had ik hetzelfde probleem. Ik kan je alvast geruststellen.

Het is niet jouw schuld. We worden platgebombardeerd met dieethypes. Voortdurend zijn er voedingsmiddelen die plots heilig zijn, of net absoluut verboden.

Je mag brood eten, maar doe er écht geen kaas op! Van die combinatie ga je drie keer zoveel vet opslaan dan wanneer je die dingen eet met een paar uur ertussen!!!

Fruit mag je NOOIT eten samen met andere voedingsmiddelen!

Wat zei je nu? Brood!? Ben je gek? Daar zitten gluten in hoor! *trekt een gezicht alsof ze iets proeft wat heel vies is*

Het is ook gewoon echt heel verwarrend allemaal. En het moest ook allemaal zo lekker maar niet zijn hé? Taart, chips, frieten,… Wie kan daar nu aan weerstaan? Ik niet, jij wel?

Of wat dacht je van louche pillen of drankjes die beloven dat je kilo’s zonder moeite zullen wegsmelten als sneeuw voor de zon? Resultaat gegarandeerd. Het risico op een hartstilstand moet je er wel bijnemen, maar hey, je moet er iets voor over hebben om slank te zijn, toch?

STOP. Echt waar. Verspil er je tijd niet langer aan. En al zeker je geld niet. Er zijn geen mirakeloplossingen. Het beste dieet om te vermageren? Eentje dat gebaseerd is op gezond verstand (en wetenschappelijk bewijs) en vooral eentje dat je kan VOLHOUDEN. Zowel praktisch, in het leven van alledag, als mentaal.

Groepstraject: in 10 weken naar een gezond gewicht

Speciaal voor iedereen die zich helemaal herkent in wat hierboven staat, heb ik een GROEPSTRAJECT ontwikkeld. In 10 weken begeleid ik jou, samen met enkele andere deelnemers, naar een gezondere levensstijl, waar je slanker, energieker en vitaler van zal worden.

Je krijgt voedingsadvies, tips om het in de praktijk om te zetten en om het vol te houden. En dit allemaal in groep, zodat je er nooit alleen voor staat!

Maar Jess, is dit dan niet gewoon het zoveelste dieet?

Nee. Er zijn grote verschillen. Ten eerste is er niets verboden. Fieeeuw! Wat een opluchting hé? Er is geen lijstje met voedingsmiddelen die je nooit of te nimmer nog mag eten. Het draait allemaal om EVENWICHT.

Je moet jezelf ook niet uithongeren. Integendeel. Jezelf uithongeren is een slecht idee, dus daar doen we niet aan mee.

Ik ga geen dure voedingsmiddelen promoten. De rekening bij de supermarkt gaat niet opeens véél duurder worden.

Het is trouwens ook geen tijdelijke oplossing. Wat je tijdens het 10 weken traject doet, kan je gewoon de rest van je leven blijven verder zetten

Wat is het traject dan wel?

Het programma is gebaseerd op mijn 3 pijlers voor een succesvolle begeleiding naar een gezonde levensstijl:

kennis inspiratie motivatieKennis

Wat weet je al? Weet je waaruit een gezonde voeding bestaat? Hoe zorg je ervoor dat je niet de hele dag honger lijdt. Hoe ziet een gezond eetpatroon eruit? Hoeveel zou je nu eigenlijk best bewegen? Afhankelijk van je bestaande kennis zorgen we ervoor dat de gaten opgevuld worden. Aan het einde van je traject ben jij de expert van je eigen noden.

Inspiratie

Weten WAT je moet eten is één ding, maar weet je ook HOE je dat moet doen? Elke dag een gezonde maaltijd op tafel toveren, de organisatie van je boodschappen, steeds ervoor zorgen dat je gezonde tussendoortjes ter beschikking hebt… Om nog maar te zwijgen over voldoende beweging! Hoe pas je dat allemaal in het dagelijks leven toe? Samen zoeken we naar tips & tricks om de theorie om te zetten in de praktijk. Binnenkort hoef je er niet meer over na te denken en wordt het toepassen van gezonde gewoontes een automatische reflex.

Motivatie

Het grootste struikelblok van veel (di)eetplannen. Zelfs als je weet WAT je moet doen en HOE, is het niet altijd gemakkelijk om dit allemaal vol te houden. Hoe komt het dat mensen vaak de motivatie verliezen? Het voornaamste antwoord: ze vergeten WAAROM ze de veranderingen in de eerste plaats wilden doorvoeren.

Ik leg dus een belangrijke nadruk op de WAAROM-vraag. Niet alleen proberen we dit in het begin goed duidelijk te krijgen, we komen er tijdens het hele traject nog regelmatig op terug. Als jij je doel voor ogen blijft houden en jezelf nooit meer afvraagt wat nu ook weer je beweegredenen waren, zal het bereiken van je doel een evidentie worden.

Hoe ziet het programma er juist uit? Dat lees je hier