fbpx

Hack your health: meer fruit & groenten pART 3

Hmmm soms kan een dessertje de perfecte afsluiting zijn van je maaltijd of gewoon een lekker tussendoortje! 😜 Natuurlijk hoeft een dessert niet altijd ongezond te zijn en door enkele kleine aanpassingen kunnen we er vaak ook een gezondere versie van maken die even lekker is. Roomijs kan al eens vervangen worden door bevroren bananen te mixen. Ik vind dit zelf één van de lekkerste health hacks ooit dus in mijn diepvries vind je bijna altijd stukjes bevroren banaan terug. 🤤 Een keukenrobot is voor dit dessertje iets gemakkelijker dan een mixer, maar moest het nog stroef verlopen kan je altijd een gewone banaan of wat melk toevoegen wat het proces vergemakkelijkt. Een snufje kaneel en vanille erbij en klaar is kees! Bananen zijn trouwens echte helden (bij het bakken dan vooral). Vaak kan je suiker in een recept weglaten door gewoon een rijpe banaan toe te voegen (Je weet wel, zo eentje met bruine vlekjes op de schil). Een klassiek bananenbrood doet het ook altijd goed natuurlijk, maar ook met een banaan op zich kan je die zoete goesting stoppen. Plaats eens een banaan in de oven met de schil tot hij helemaal zwart ziet. Laat deze enkele minuutjes afkoelen en verbrokkel dan een blokje chocolade over de gepelde banaan. Hemels!  

Hoe doe je dat nu?

Wist je dat je olie in een cake ook kan vervangen door appelmoes? Lekker, gezond en gemakkelijk want je kan de olie 1 op 1 vervangen door de appelmoes. Ook een ei kan zijn plaats afstaan aan 4 eetlepels yoghurt of 4 eetlepels geprakte banaan. Het is vanzelfsprekend dat fruit gemakkelijk te verwerken is in bakgerechten, maar ook groenten weten stilaan hun plekje te veroveren. Een worteltaart is één van de bekendste voorbeelden waar groenten verwerkt worden in een zoet nagerecht. Maar wat dacht je van zoete aardappel brownies? Of een chocoladecake op basis van rode biet? Online kan je wel wat bakrecepten vinden op basis van groenten. 

Wil je meer?

Heb jij nood aan meer inspiratie? Mis je wat creativiteit en/of tijd om iets gezond klaar te maken? Dan is ons gezond weekmenu zeker iets voor jou! Je ontvangt elke week een menu met 5 gezonde én lekkere recepten. Gevarieerd, evenwichtig samengesteld en rekening houdend met het seizoen. Voor slechts 19,99 euro voor 3 maanden krijg jij elke week 5 recepten!

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on pinterest

Over Jessica

Hey, ik ben Jessica

Nadat ik zelf jarenlang vocht met de weegschaal en met een negatief zelfbeeld, leerde ik houden van mijn lichaam en ontwikkelde ik een gezonde relatie met eten. Omdat ik andere mensen hierbij wilde helpen, schoolde ik me om tot diëtiste en startte ik mijn eigen praktijk. Omdat ook het mentale stuk erg belangrijk is, ben ik intussen contextueel gedragstherapeut in opleiding.

In 10 stappen naar een gezond gewicht

Om je alvast op weg te zetten, schreef ik een gratis e-book! Vul je gegevens in om het e-book te ontvangen!

Verlies geen tijd,
maar kilo's

we can do it together

Ja, ik wil de recepten graag ontvangen

Vul hieronder je gegevens in om de receptenbundel in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!

Ja, ik wil op de wachtlijst

Vul hieronder je gegevens in om je vrijblijvend op de wachtlijst te zetten voor het Cut The Crap programma. Je krijgt dan als eerste alle info als er opnieuw een ronde georganiseerd wordt.

Je staat op de wachtlijst!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op om jouw afspraak in te plannen!

You've got mail!

Vind je de mail niet meteen terug? Check dan even je spam- of reclamefolder!

Maak je afspraak voor online advies

Wachtlijst Jessica

Jessica neemt momenteel geen nieuwe cliënten aan. Je kan je echter wel op de wachtlijst zetten. We nemen dan contact met je op van zodra je afspraak kan ingepland worden. 

Maak je afspraak voor een duo-intake

Boek nu je gratis proefsessie voor de bodysculptor

Maak een afspraak voor een kind

Ja, ik wil dit gratis E-book

Vul hieronder je gegevens in om het gratis e-book in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!