fbpx

The ABC of Your Health: Intermittent Fasting

In The ABC of Your Health leer je volgens het alfabet iets bij over het onderwerp dat relevant is bij de letter van deze post. Deze keer zijn we toegekomen aan de letter I.

Intermittent fasting (IF), of periodiek vasten, is vooral een term die bepaalt wanneer je eet en niet zozeer wat of hoeveel je eet. Wanneer je aan intermittent fasting doet, is er een bepaalde tijdspanne wanneer je mag eten. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar het bekendste schema binnen IF is 16:8 waarin je 16 vast en dus niets eet. In de overige 8 uur van je dag, mag je wel eten. Tijdens zo’n dag kan je bijvoorbeeld je eerste maaltijd om 12u ’s middags eten en je laatste om 8u ’s avonds.

IF zou een manier kunnen zijn om gewicht te kunnen verliezen aangezien de kans groot is dat er een maaltijd wordt overgeslagen. Om echt concrete conclusies te kunnen trekken over het vasten zelf, is er meer wetenschappelijk onderzoek nodig.

Maar zoals voor vele dingen: doe vooral wat voor jou werkt. Let wel op: indien het opleggen van beperkingen triggerend werkt voor jou, zou het kunnen dat je hierdoor dan net méér gaat eten. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling! Echter merken sommige mensen dat het juist rust en structuur brengt, waardoor ze kunnen stoppen met onnodig snacken in de late uurtjes. Heb jij het al geprobeerd? Werkt het voor jou?

In 10 stappen naar een gezond gewicht

Wil jij ook een gezond gewicht, maar weet je niet waar te beginnen?
Om je alvast op weg te zetten, schreef ik een gratis e-book!
Vul gauw je gegevens in om het e-book te ontvangen!

Over Jessica

Hey, ik ben Jessica

Nadat ik zelf jarenlang vocht met de weegschaal en met een negatief zelfbeeld, leerde ik houden van mijn lichaam en ontwikkelde ik een gezonde relatie met eten. Omdat ik andere mensen hierbij wilde helpen, schoolde ik me om tot diëtiste en startte ik mijn eigen praktijk. Omdat ook het mentale stuk erg belangrijk is, ben ik intussen contextueel gedragstherapeut in opleiding.

Verlies geen tijd,
maar kilo's

we can do it together

Ja, ik wil de recepten graag ontvangen

Vul hieronder je gegevens in om de receptenbundel in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!

Ja, ik wil op de wachtlijst

Vul hieronder je gegevens in om je vrijblijvend op de wachtlijst te zetten voor het Cut The Crap programma. Je krijgt dan als eerste alle info als er opnieuw een ronde georganiseerd wordt.

Je staat op de wachtlijst!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op om jouw afspraak in te plannen!

You've got mail!

Vind je de mail niet meteen terug? Check dan even je spam- of reclamefolder!

Maak je afspraak voor online advies

Wachtlijst Jessica

Jessica neemt momenteel geen nieuwe cliënten aan. Je kan je echter wel op de wachtlijst zetten. We nemen dan contact met je op van zodra je afspraak kan ingepland worden. 

Maak je afspraak voor een duo-intake

Boek nu je gratis proefsessie voor de bodysculptor

Maak een afspraak voor een kind

Ja, ik wil dit gratis E-book

Vul hieronder je gegevens in om het gratis e-book in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!