fbpx

Wat jij denkt dat jouw eetpatroon beïnvloedt…

Ik hoor het héél vaak. “Het lukt me niet om af te vallen, ik heb gewoon niet genoeg karakter!”. Cliënten leggen zichzelf daar ongelooflijk veel druk mee op, maar werken zich daarmee vooral ook heel hard tegen. Want pakskes karakter, tja, die hebben we hier niet te koop. Is het dan hopeloos? 

​Maar nee. Er zijn namelijk véél meer factoren die jouw gedrag beïnvloeden! Nog veel meer dan in de afbeelding staan, maar dit zijn wel de voornaamste:

🌟 ​Slaapgebrek: het maakt ons hongeriger, doet onze wilskracht afnemen én maakt ons metabolisme ook gewoon trager.

​🌟 Emoties zoeken een uitweg, maar heel vaak zijn we bang van deze moeilijke emoties. We willen er niet aan toegeven, zijn bang dat ze ons zullen overspoelen, willen ze liever niet voelen (begrijpelijk). Dus gaan we eten om ons beter te voelen. 

​🌟 Niet-helpende gedachten kunnen ons flink dwarsbomen. Gedachten over het niet hebben van karakter, is er zo’n typische, maar zo hebben we er wel meer. Anders leren omgaan met deze gedachten kan je gelukkig wel leren!

​🌟 Hoe kijk je naar jezelf? Hoe ga je om met jezelf? Hoe hoog is de druk die je jezelf oplegt? Hou je van jezelf en je lichaam of heb je er een hekel aan? Het is best moeilijk om bewuste keuzes te maken rond voeding, als je totaal in de knoop ligt met jezelf.

​🌟 All work and no play… Dat houdt niemand vol. Logisch dat je toch ergens ontspanning zoekt… als je het niet elders vindt, dan zoek je het in eten! 

​🌟 Extreme diëten kunnen je enorm tegenwerken. Ze kunnen zowel fysiek als mentaal heel wat negatieve gevolgen hebben. Bezint eer ge begint!

​🌟 Stress heeft vergelijkbare resultaten op je lichaam als slaapgebrek. Voor veel mensen wordt het een stuk moeilijker om gezond te leven als ze contant gebukt gaan onder gigantische stress! 

​Wil je écht op een duurzame manier gewicht verliezen en een gezonde levensstijl opbouwen die je binnen 40 jaar nog altijd kan volhouden? Maak dan een afspraak met één van onze collega’s. We kijken voorbij pure voedingsadviezen en gaan holistisch te werk met àl die aspecten in je leven die jou nu hinderen.

 

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on pinterest

Over Jessica

Hey, ik ben Jessica

Nadat ik zelf jarenlang vocht met de weegschaal en met een negatief zelfbeeld, leerde ik houden van mijn lichaam en ontwikkelde ik een gezonde relatie met eten. Omdat ik andere mensen hierbij wilde helpen, schoolde ik me om tot diëtiste en startte ik mijn eigen praktijk. Omdat ook het mentale stuk erg belangrijk is, ben ik intussen contextueel gedragstherapeut in opleiding.

In 10 stappen naar een gezond gewicht

Om je alvast op weg te zetten, schreef ik een gratis e-book! Vul je gegevens in om het e-book te ontvangen!

Verlies geen tijd,
maar kilo's

we can do it together

Ja, ik wil de recepten graag ontvangen

Vul hieronder je gegevens in om de receptenbundel in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!

Ja, ik wil op de wachtlijst

Vul hieronder je gegevens in om je vrijblijvend op de wachtlijst te zetten voor het Cut The Crap programma. Je krijgt dan als eerste alle info als er opnieuw een ronde georganiseerd wordt.

Je staat op de wachtlijst!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op om jouw afspraak in te plannen!

You've got mail!

Vind je de mail niet meteen terug? Check dan even je spam- of reclamefolder!

Maak je afspraak voor online advies

Wachtlijst Jessica

Jessica neemt momenteel geen nieuwe cliënten aan. Je kan je echter wel op de wachtlijst zetten. We nemen dan contact met je op van zodra je afspraak kan ingepland worden. 

Maak je afspraak voor een duo-intake

Boek nu je gratis proefsessie voor de bodysculptor

Maak een afspraak voor een kind

Ja, ik wil dit gratis E-book

Vul hieronder je gegevens in om het gratis e-book in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!