fbpx

Het kan al eens gebeuren dat we niet altijd de liefste versie voor onszelf zijn. Zeker op een moment dat je jezelf overeet of net een eetbui gehad hebt, is de kans groot dat je jezelf saboteert. Maar dat is nu eens net NIET wat je op zo'n moment nodig hebt.Het is belangrijk om je op zo'n moment te omringen met helpende gedachten. Gedachten die ervoor zorgen dat je herstel verkort wordt en kans op herhaling, verkleind wordt. Om dit resultaat te bekomen, kan je je eerst eens afvragen wat de aanleiding was van je eetbui. Misschien had je een stresserende dag op het werk of haalde je peuter peuterstreken uit ? Als je de oorzaak helder hebt, is het gemakkelijker om te kijken hoe je dit nu in de toekomst kan oplossen. Misschien kan een poetsvrouw inschakelen ervoor zorgen dat je je dagen niet meer in een rush beleeft en je minder behoefte hebt om troost te zoeken in eten? Besef je op zo'n moment ook dat het niet het einde van de wereld is. Hoewel het soms kan aanvoelen alsof alles om zeep is, is het dat zeker niet. er is dus ook geen nood om daarna te compenseren of jezelf te straffen. Bekijk het positief en zie het als een leerervaring: "Hmm dus als ik een drukke dag op het werk gehad heb en nog moet koken als ik thuis kom, is dat blijkbaar voor mij teveel waardoor ik nadien troost wil zoeken bij eten." Het kan je dus net inzicht geven!Na zo'n eetbui is de kans groot dat je je slecht voelt. Je voelt je vies en hebt een enorm schuldgevoel. I get it. Dat zijn dus exact gevoelens die ons op dat moment niet helpen. Probeer daarom vooral lief voor jezelf te zijn door te kijken wat je nu kan doen om je lichaam verder te helpen. Want de oorzaak waarom we troost zochten in eten, is er nog steeds. Misschien kan je eens op zoek gaan naar wat de oorzaak écht zou verhelpen? Laat even alles vallen en plan een momentje in voor jezelf om helemaal tot rust te komen.En vergeet niet, wees lief voor jezelf.

Het kan al eens gebeuren dat we niet altijd de liefste versie voor onszelf zijn. Zeker op een moment dat je jezelf overeet of net een eetbui gehad hebt, is de kans groot dat je jezelf saboteert. Maar dat is nu eens net NIET wat je op zo'n moment nodig hebt.Het is belangrijk om je op zo'n moment te omringen met helpende gedachten. Gedachten die ervoor zorgen dat je herstel verkort wordt en kans op herhaling, verkleind wordt. Om dit resultaat te bekomen, kan je je eerst eens afvragen wat de aanleiding was van je eetbui. Misschien had je een stresserende dag op het werk of haalde je peuter peuterstreken uit ? Als je de oorzaak helder hebt, is het gemakkelijker om te kijken hoe je dit nu in de toekomst kan oplossen. Misschien kan een poetsvrouw inschakelen ervoor zorgen dat je je dagen niet meer in een rush beleeft en je minder behoefte hebt om troost te zoeken in eten? Besef je op zo'n moment ook dat het niet het einde van de wereld is. Hoewel het soms kan aanvoelen alsof alles om zeep is, is het dat zeker niet. er is dus ook geen nood om daarna te compenseren of jezelf te straffen. Bekijk het positief en zie het als een leerervaring: "Hmm dus als ik een drukke dag op het werk gehad heb en nog moet koken als ik thuis kom, is dat blijkbaar voor mij teveel waardoor ik nadien troost wil zoeken bij eten." Het kan je dus net inzicht geven!Na zo'n eetbui is de kans groot dat je je slecht voelt. Je voelt je vies en hebt een enorm schuldgevoel. I get it. Dat zijn dus exact gevoelens die ons op dat moment niet helpen. Probeer daarom vooral lief voor jezelf te zijn door te kijken wat je nu kan doen om je lichaam verder te helpen. Want de oorzaak waarom we troost zochten in eten, is er nog steeds. Misschien kan je eens op zoek gaan naar wat de oorzaak écht zou verhelpen? Laat even alles vallen en plan een momentje in voor jezelf om helemaal tot rust te komen.En vergeet niet, wees lief voor jezelf.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on pinterest

Over Jessica

Hey, ik ben Jessica

Nadat ik zelf jarenlang vocht met de weegschaal en met een negatief zelfbeeld, leerde ik houden van mijn lichaam en ontwikkelde ik een gezonde relatie met eten. Omdat ik andere mensen hierbij wilde helpen, schoolde ik me om tot diëtiste en startte ik mijn eigen praktijk. Omdat ook het mentale stuk erg belangrijk is, ben ik intussen contextueel gedragstherapeut in opleiding.

In 10 stappen naar een gezond gewicht

Om je alvast op weg te zetten, schreef ik een gratis e-book! Vul je gegevens in om het e-book te ontvangen!

Verlies geen tijd,
maar kilo's

we can do it together

Ja, ik wil de recepten graag ontvangen

Vul hieronder je gegevens in om de receptenbundel in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!

Ja, ik wil op de wachtlijst

Vul hieronder je gegevens in om je vrijblijvend op de wachtlijst te zetten voor het Cut The Crap programma. Je krijgt dan als eerste alle info als er opnieuw een ronde georganiseerd wordt.

Je staat op de wachtlijst!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op om jouw afspraak in te plannen!

You've got mail!

Vind je de mail niet meteen terug? Check dan even je spam- of reclamefolder!

Maak je afspraak voor online advies

Wachtlijst Jessica

Jessica neemt momenteel geen nieuwe cliënten aan. Je kan je echter wel op de wachtlijst zetten. We nemen dan contact met je op van zodra je afspraak kan ingepland worden. 

Maak je afspraak voor een duo-intake

Boek nu je gratis proefsessie voor de bodysculptor

Maak een afspraak voor een kind

Ja, ik wil dit gratis E-book

Vul hieronder je gegevens in om het gratis e-book in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!