fbpx

"Ik ben een echte emo-eter" is een zin die we vaak horen terugkomen van cliënten. Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat je geen emo-eter BENT. Je eet soms uit emotie en dat is iets wat je DOET. Frustratie omdat die ene collega je niet met respect behandelt, verdriet omdat die kilo's er maar blijven bijkomen of stress omdat je het even niet meer ziet zitten met alle huishoudelijke taken. Allemaal voorbeelden van oorzaken waarom je troost zou kunnen zoeken in eten. Laat we zeker duidelijk maken dat het NORMAAL is om te eten uit emotie, om eten als copingsmechanisme te gebruiken en dat dit an sich geen probleem hoeft te zijn.Wanneer vormt het dan wel een probleem? Als eten jouw ENIGE copingsmechanisme is of als jij je er alleen maar slechter door voelt nadien. Vaak kan eten de pijn tijdelijk wel verlichten, maar eenmaal het eetmoment voorbij is, is de reden waarom je troost zocht in eten hoogstwaarschijnlijk nog steeds aanwezig. Dan is het natuurlijk niet zo handig om alleen maar eten als copingsmechanisme te hebben. Wij helpen je graag om je repertoire uit te breiden, zodat je niet steeds naar eten grijpt, bij élke emotie.Eet jij soms uit emotie? En hoe voel jij je er dan bij? ​​#belgianfoodblogger #flexibeleten #debanaanheefthetnietgedaan #afvallenzonderdieet #gezondleven #dietitiansofinstagram #persoonlijkegroei #mindset #instagramhealth #nocaloriecounting #gezondgewicht #carbsaregood #gezondgenieten #dieetmindset #dieettips #levensstijlveranderen #dieetmotivatie

"Ik ben een echte emo-eter" is een zin die we vaak horen terugkomen van cliënten. Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat je geen emo-eter BENT. Je eet soms uit emotie en dat is iets wat je DOET. Frustratie omdat die ene collega je niet met respect behandelt, verdriet omdat die kilo's er maar blijven bijkomen of stress omdat je het even niet meer ziet zitten met alle huishoudelijke taken. Allemaal voorbeelden van oorzaken waarom je troost zou kunnen zoeken in eten. Laat we zeker duidelijk maken dat het NORMAAL is om te eten uit emotie, om eten als copingsmechanisme te gebruiken en dat dit an sich geen probleem hoeft te zijn.Wanneer vormt het dan wel een probleem? Als eten jouw ENIGE copingsmechanisme is of als jij je er alleen maar slechter door voelt nadien. Vaak kan eten de pijn tijdelijk wel verlichten, maar eenmaal het eetmoment voorbij is, is de reden waarom je troost zocht in eten hoogstwaarschijnlijk nog steeds aanwezig. Dan is het natuurlijk niet zo handig om alleen maar eten als copingsmechanisme te hebben. Wij helpen je graag om je repertoire uit te breiden, zodat je niet steeds naar eten grijpt, bij élke emotie.Eet jij soms uit emotie? En hoe voel jij je er dan bij? ​​#belgianfoodblogger #flexibeleten #debanaanheefthetnietgedaan #afvallenzonderdieet #gezondleven #dietitiansofinstagram #persoonlijkegroei #mindset #instagramhealth #nocaloriecounting #gezondgewicht #carbsaregood #gezondgenieten #dieetmindset #dieettips #levensstijlveranderen #dieetmotivatie

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on pinterest

Over Jessica

Hey, ik ben Jessica

Nadat ik zelf jarenlang vocht met de weegschaal en met een negatief zelfbeeld, leerde ik houden van mijn lichaam en ontwikkelde ik een gezonde relatie met eten. Omdat ik andere mensen hierbij wilde helpen, schoolde ik me om tot diëtiste en startte ik mijn eigen praktijk. Omdat ook het mentale stuk erg belangrijk is, ben ik intussen contextueel gedragstherapeut in opleiding.

In 10 stappen naar een gezond gewicht

Om je alvast op weg te zetten, schreef ik een gratis e-book! Vul je gegevens in om het e-book te ontvangen!

Verlies geen tijd,
maar kilo's

we can do it together

Ja, ik wil de recepten graag ontvangen

Vul hieronder je gegevens in om de receptenbundel in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!

Ja, ik wil op de wachtlijst

Vul hieronder je gegevens in om je vrijblijvend op de wachtlijst te zetten voor het Cut The Crap programma. Je krijgt dan als eerste alle info als er opnieuw een ronde georganiseerd wordt.

Je staat op de wachtlijst!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op om jouw afspraak in te plannen!

You've got mail!

Vind je de mail niet meteen terug? Check dan even je spam- of reclamefolder!

Maak je afspraak voor online advies

Wachtlijst Jessica

Jessica neemt momenteel geen nieuwe cliënten aan. Je kan je echter wel op de wachtlijst zetten. We nemen dan contact met je op van zodra je afspraak kan ingepland worden. 

Maak je afspraak voor een duo-intake

Boek nu je gratis proefsessie voor de bodysculptor

Maak een afspraak voor een kind

Ja, ik wil dit gratis E-book

Vul hieronder je gegevens in om het gratis e-book in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!