fbpx

We merken dat veel cliënten in onze praktijk denken dat "gezond" (of toch wat ze denken dat gezond is) automatisch ook calorie-arm betekent. In deze post willen we je tonen dat dit niet noodzakelijk zo hoeft te zijn. Begrijp ons niet verkeerd, met een gezonde maaltijd die goed is van samenstelling, werk je nog altijd perfect aan je gezondheid. Maar weet dat als je gewicht onder controle houden één van de dingen is die je nastreeft, je vooral inzicht in voeding zal moeten krijgen. In essentie verlies je gewicht wanneer je energieverbruik hoger is dan je energie-inname. Aan beide factoren kan gesleuteld worden d.m.v. voeding en beweging. Als we even focussen op de energie-inname, zullen we er dus moeten voor zorgen dat we regelmatig magerdere keuzes moeten maken dan voordien. 120 g magere yoghurt = 46 kcal120 g Griekse yoghurt = 155 kcalEen klein verschil in keuze met een groot resultaat. Betekent dat de magere yoghurt optie voor jou de beste keuze is? Neen, niet noodzakelijk en calorieën is ook niet het enige dat telt!Het hangt er ook vanaf wat jij lekker vindt en hoe hard een bepaalde maaltijd je vult. Ben jij verzot op brood en heb je het gevoel dat het je lang genoeg verzadigt? Dan is dat voor jou een betere keuze. Blijf dus zeker steeds alert bij het maken van voedingskeuzes. Wij zijn nu wel benieuwd. Welk ontbijtje zou jij kiezen? Yoghurt of eerder boterhammen?

We merken dat veel cliënten in onze praktijk denken dat "gezond" (of toch wat ze denken dat gezond is) automatisch ook calorie-arm betekent. In deze post willen we je tonen dat dit niet noodzakelijk zo hoeft te zijn. Begrijp ons niet verkeerd, met een gezonde maaltijd die goed is van samenstelling, werk je nog altijd perfect aan je gezondheid. Maar weet dat als je gewicht onder controle houden één van de dingen is die je nastreeft, je vooral inzicht in voeding zal moeten krijgen. In essentie verlies je gewicht wanneer je energieverbruik hoger is dan je energie-inname. Aan beide factoren kan gesleuteld worden d.m.v. voeding en beweging. Als we even focussen op de energie-inname, zullen we er dus moeten voor zorgen dat we regelmatig magerdere keuzes moeten maken dan voordien. 120 g magere yoghurt = 46 kcal120 g Griekse yoghurt = 155 kcalEen klein verschil in keuze met een groot resultaat. Betekent dat de magere yoghurt optie voor jou de beste keuze is? Neen, niet noodzakelijk en calorieën is ook niet het enige dat telt!Het hangt er ook vanaf wat jij lekker vindt en hoe hard een bepaalde maaltijd je vult. Ben jij verzot op brood en heb je het gevoel dat het je lang genoeg verzadigt? Dan is dat voor jou een betere keuze. Blijf dus zeker steeds alert bij het maken van voedingskeuzes. Wij zijn nu wel benieuwd. Welk ontbijtje zou jij kiezen? Yoghurt of eerder boterhammen?

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on pinterest

Over Jessica

Hey, ik ben Jessica

Nadat ik zelf jarenlang vocht met de weegschaal en met een negatief zelfbeeld, leerde ik houden van mijn lichaam en ontwikkelde ik een gezonde relatie met eten. Omdat ik andere mensen hierbij wilde helpen, schoolde ik me om tot diëtiste en startte ik mijn eigen praktijk. Omdat ook het mentale stuk erg belangrijk is, ben ik intussen contextueel gedragstherapeut in opleiding.

In 10 stappen naar een gezond gewicht

Om je alvast op weg te zetten, schreef ik een gratis e-book! Vul je gegevens in om het e-book te ontvangen!

Verlies geen tijd,
maar kilo's

we can do it together

Ja, ik wil de recepten graag ontvangen

Vul hieronder je gegevens in om de receptenbundel in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!

Ja, ik wil op de wachtlijst

Vul hieronder je gegevens in om je vrijblijvend op de wachtlijst te zetten voor het Cut The Crap programma. Je krijgt dan als eerste alle info als er opnieuw een ronde georganiseerd wordt.

Je staat op de wachtlijst!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op om jouw afspraak in te plannen!

You've got mail!

Vind je de mail niet meteen terug? Check dan even je spam- of reclamefolder!

Maak je afspraak voor online advies

Wachtlijst Jessica

Jessica neemt momenteel geen nieuwe cliënten aan. Je kan je echter wel op de wachtlijst zetten. We nemen dan contact met je op van zodra je afspraak kan ingepland worden. 

Maak je afspraak voor een duo-intake

Boek nu je gratis proefsessie voor de bodysculptor

Maak een afspraak voor een kind

Ja, ik wil dit gratis E-book

Vul hieronder je gegevens in om het gratis e-book in je mailbox te ontvangen. Vind je de mail niet meteen terug? Check zeker je spam- of reclamefolder!